Kruszywa budowlano – drogowe

Piasek

 

Jest to jedno z wielu kruszyw budowlanych. Bardzo drobne, pozyskiwane metodą odkrywkową a także przy pogłębianiu rzek, kanałów żeglugowych czy na obszarach jezior i mórz. Piasek ma szerokie zastosowanie w budownictwie i drogownictwie.

Najczęściej służy do produkcji betonu towarowego, zapraw murarskich i tynkarskich jak również do wypełnienia fundamentów, obsypki rur i wykopów oraz niwelacji terenu.

Układa się na nim kostkę brukową, usypuje wały i nasypy, używa się go w piaskownicach i na boiskach do gier plażowych.
Piasek najczęściej dzielimy na piasek kopany, budowlany, płukany, pozagatunkowy oraz podsypkowy.

Żwir

 

Jest to naturalne kruszywo gruboziarniste o granulacji od 2 mm do kilku centymetrów. Często wydobywany jest metodą odkrywkową z miejsc zwanych żwirowniami lub z rzek i jezior.

Używany jest głównie do produkcji galanterii betonowej ( żwir 2-8 mm), a także do betonu towarowego i suchego betonu ( żwir 2-16 mm, 8-16 mm).

Grubsze frakcje o uziarnieniu 16-32 mm i 32-63 mm stosowane są na drenaże, odwodnienia, opaski wokół budynków, studnie chłonne i do celów dekoracyjnych w małej architekturze.

Kruszywo dolomitowe

 

Powstaje w wyniku kruszenia skał dolomitowych i ich dalszego frakcjonowania.

Stosowane jest głównie do budowy dróg i jako podsypka pod tory kolejowe.

Jest bardzo wytrzymałe na ściskanie i ma niską nasiąkliwość.

Nie degraduje się pod wpływem działania czynników atmosferycznych.

Najczęściej dzielimy je na: kliniec dolomitowy o granulacji 4-31,5 mm; 8-31,5 mm i tłuczeń dolomitowy frakcji 31,5-63 mm ; 63-150 mm.

Można także wyróżnić mieszanki dolomitowe w dwóch granulacjach 0-31,5 mm i 0-63 mm stosowane przy budowie dróg, chodników, parkingów i placów magazynowych.

Kruszywo hutnicze

 

Kruszywo hutnicze powstaje w wyniku rozbiórki i rewitalizacji hałd hutniczych zlokalizowanych w różnych częściach woj. Śląskiego.

Poddawane jest kruszeniu i przesiewaniu w wyniku czego powstają kruszywa o różnych frakcjach.

Pod względem wytrzymałości dorównuje kruszywom pochodzenia naturalnego.

Stosowane są głównie przy budowie dróg, autostrad i parkingów ponieważ są odporne na obciążenia.

Najczęściej produkowane są w następujących frakcjach: 0-10 mm; 0-31,5 mm; 0-63 mm; 10-63 mm; 31,5-63 mm;31,5-120 mm; 60-120 mm.

Informacje: (+48) 533-092-562

Odpowiemy na wszystkie Państwa pytania

Call Now Button